AnnaVeraJulia

2014-09-03
21:33:53

Båda kurserna är igång

Måndag
I måndags startade den ena av denna läsperiods två kurser, industriell produktionsmiljö, en kurs som verkar väldigt intressant och på den känns det som att jag hamnat väldigt rätt. Vi blev indelade i större projektgrupper och dessa blev mindre fältstudiegrupper. Vi började efter föreläsningens slut att planera lite grann och prata ihop oss i min fältstudiegrupp, vi är tre tjejer och en kille och det känns som en väldigt bra grupp.
 
 
 
 
Tisdag
Fältstudiegrupen träffades i två timmar och letade företag att göra vår fältstudie på och vi har några alternativ i fall vi inte skulle kunna vara på det vi har valt och lagt in i fronter. På kvällen var jag till STiL, gymmet, och deltog i ett danspass, Sh'Bam. Gillar verkligen passet och framförallt den ledare som hade passet. Använde pulsklockan på passet och blev förvånad över att jag fick så hög puls under passet. Kan även konstatera att det här sättet att beräkna maxpuls man fått lära sig, 220-ålder alltså 220-21=199 för mig, verkligen inte stämmer.
 
Min fina gps/pulsklocka från Garmin. En självklar vän på träningspassen numer. 
Onsdag
Idag har den andra kursen, designmetodik, kört igång. Tycker denna kurs känns mindre lockande och rolig för tillfället men det kan ändra sig. Även här blev vi indelade i projektgrupper redan idag. Från början var det bara jag och killen i den andra projektgruppen i vår grupp, vi blev senare ihopslagna med en annan grupp. Innan dess skulle vi bygga papperstorn, vi misslyckades rejält eftersom vårt ramlade ihop precis innan de skulle mäta det... Kom efteråt ett förmodligen bättre sätt att bygga än vi gjorde, tänker dock inte avslöja hur. Efter introduktionen/föreläsningen så träffades vi i gruppen för att byta kontaktuppgifter och prata ihop oss lite om hur vi ska jobba.
 
Min kalender den 19-21 september. Längtar till dessa datum!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: