AnnaVeraJulia

2014-05-14
22:47:52

Fjortonde maj tvåtusenfjorton

Idag har jag bokat resan hem för sommaren, och med hem menar jag nu till Falun. Det ska bli skönt och jag längtar efter en sommar, och att ha vänner som Sofia, Malin mfl. på nära håll även om många kommer jobba och förhoppningsvis även jag.

Men innan hemresa så ska jag hinna med fyra tentor, en eventuell tävling och en del annat som ska hinnas med.

Och vad som hänt under den dryga månaden som gått sen jag skrev sist så har det hänt massor. Var hem över påsk, mötte våren i Falun, en vår som knappt kommit till Luleå ännu. Har pluggat massor, tränat danspass och orientering. STiLs orienteringsträningar har börjat och har varit med på två av fyra och så har jag tävlat tre gånger. Gammelstads IF hade en sprintcup där jag var med på alla tre etapper. Är nöjd med orienteringen och hyfsat nöjd med löpningen. Funderar på att anmäla till Silva League medeln som går nästa lördag då flera Kåreiter kommer komma upp och tävla här. Måste bestämma på fredag..

Karta från Sprintcup 3 i Gammelstads kyrkby. På denna etapp är jag missnöjd med vägvalet till första kontrollen, såg inte att det fanns ett parti som inte var tomtmark utan sprang runt till höger... 


På flyget upp efter påsk möttes vi av en fantastisk solnedgång.

Blev ett långt inlägg igen och vi får se om det kommer något mer här innan jag är hemma i Falun igen.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: