AnnaVeraJulia

2013-08-21
23:58:00

Tjugoförsta augusti tvåtusentretton

Har varit tyst här ett par dagar, beror på allting med flytten och studiestarten på LTU.
 
Under måndag och tisdag har jag:
  • Bytt present med Sofia. Jag fick ett paket snabb makaroner och Camilla Henemarks bok.
  • Vinkat av familjen, med en pappa som var mer intresserade av Julia Svan, både jämnårig med mig och min namne men mer känd än mig.
  • Rest med nattåg, denna gång jobbigare än tidigare.
  • Installerat mig på vandrarhemmet.
  • Gått till både ICA Kvantum och Coop Forum, slutsats: får bli Coop i fortsättningen
  • Spelat maffia med ett antal andra studenter på vandrarhemmet.
Idag har det varit en lång dag full av nya intryck. Den började med information i Aula Aurora och avslutades för min del med en tidig hemfärd, kvällsfika och en stund framför datorn.
 
I slutet av informationen kom phösarna, överphösarna och adeln in, och hela rollspelet som nolleperioden påbörjades. Sedan så blev alla som började samtidigt som mig indelade i sina klasser. Vi, Civ.ing. Öppen Ingång delades sedan in i två grupper. Jag tillhör A-gruppen. Efter registreringen så var det dags att skaffa LTU-kort, passerkort, kårleg och mecenatkort i ett, det tog jävligt lång tid och efter två timmars väntan var A-gruppen klar. Nu väntade en något irriterande rundvandring som för min del inte gav någonting. Till slut var vi framme vid hemklassrummet där nollebrickor skulle tillverkas och lite information ges.
 
Nu fick vi efterlängtad paus och jag åkte till vandrarhemmet för att käka något och byta till lite varmare jacka. Hann vara på vandrarhemmet knappt en timme innan jag satt på bussen tillbaka till LTU, dags för förfest. Under förfesten så lektes namnleken - den man säger personerna föres namn och sedan sitt eget, "megatwister" - kroppsdel mot kroppsdel tror jag att vi kallat den, och leken där man sitter i en ring, alla får ett spelkort och när ett kort av den färgen dras får man flytta ett steg till vänster. Vi sjöng "Festen har börjat" tror jag den hette, "Spritbolaget" och då adeln och överphösarna kom så var vi så dåliga på "Festen har börjat" att vi sjöng
 "Bä, bä vita lamm" också. När vi skulle dra till STUK, nattklubben på campus, valde jag att åka till vandrarhemmet då jag var för trött för att orka var kvar till kvart i två.
 
Har idag träffat massor med nytt folk, börjat lära känna en hel del och det känns som att det blir fem bra år här uppe. Imorgon fortsätter äventyret.
 
Ni får ursäkta ett inlägg med lång text utan bilder. Är för trött för att leta på något bra och har varken kamera eller duglig mobilkamera.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: