AnnaVeraJulia

2013-08-28
22:37:00

Tjugoåttonde augusti tvåtusentretton

Tiden går så sjukt fort, det är en vecka sedan jag började på LTU, en vecka av nolleperioden har gått och det är en vecka sedan jag sist lämnade något livstecken här.
 
Massor har hänt och skulle jag redogöra för allt skulle det bli otroligt tråkigt att läsa och ingen skulle nog orka med det.
 
Fredagen var en väldigt kul dag med först något som kallas "Bucket list" och sedan Sektionskväll. "Bucket list" var i alla fall att alla klasser skulle hitta på ett gyckel innehållandes att gäng ord för att underhålla adeln och generalerna, de som är högst i rang under nolleperioden och som planerat hela nolleperioden. I varje fall gjorde vi ett mycket roligt gyckel och så fick vi hitta på lite improviserade grejer också. Tror vi fick ett mutmärke, eftertraktat tygmärke från adeln/generalerna som skulle delas i lika många delar som vi är i klassen, vart det tog vägen vet jag inte. På kvällen var det sektionskväll med temaklädsel. Jag går Öppen ingång och vi hör till I-sektionen tillsammans med Industriell ekonomi. Temat var i alla fall "Anything but clothes", jag gjorde en klänning av mitt extra lakan, fick ett plus av en av mina phösare för den. Var mycket intressant med alla udda kläder. Kvällen slutade med mitt första STUK-besök, mycket trevligare än Etage i Falun.
 
Lördag var kärleksdag med Fråga Olle, Speed-dating och kärlekstema på STUK. Var dock inte på speeddating men fråga Olle var kul. Var på STUK denna kväll också även om jag inte planerat för det, blev en kul kväll det också.
 
I måndags började matteproppen och det går sådär, men vissa saker har man aldrig gjort tidigare och annat kan man lite vagt. På kvällen var det utomhussittning där min klass hade klädkod: Pirater. Rätt kul med alla teman men i övrigt ganska dåligt arrangerad sittning.
 
Imorgon ska jag upp tidigt för tre proppenpass och sedan på kvällen är det Välkomstmiddag med Mörk Kostym som klädkod. Ska ha klänningen jag hade på vårfesten i nian och på studentkvällen, blir tredje gången den används i Sverige. Återkommer kanske på fredag eller lördag, kan även bli om typ en vecka igen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: