AnnaVeraJulia

2013-09-01
21:24:00

Första september tvåtusentretton

Nu har det åter gått ett gäng dagar inte lika många som senast men ändå.
 
I torsdags hade först två proppen-pass och på kvällen var det dags för välkomstmiddag, en fin sittning med "Mörk kostym" som klädkod. Jag hade min grå klänning som jag hade på vårfesten i nian och även denna gång fick jag beröm för den. På sittningen gällde full "sittiplin", hur du uppför dig på sittning och det var bordsdamer och bordsherrar. Min bordsherre var en kille i klassen, William från Boden, mycket trevligt. Det var trerätters och till förrätt fick vi någon form av ren-cheesecake, till varmrätt fläskkött av något slag, en potatiskaka och rödvinssås och till efterrätt fick vi chokladmousse med jordgubbar. Underhållningen var en berättelse om en prins och prinsessa som pågick under hela kvällen, med en massa gyckel av olika slag. Jag åkte hem i princip på en gång efter sittningen då jag inte var särskilt pepp på att festa.
 
I fredags var vi på en föreläsning som hette "It's your life, your education" med Tim Foster, enligt Phösarna en av skolans bästa föreläsare. Det var mycket intressant att lyssna på. Efter följde lunch, jag köpte två små baguetter från UNIK som jag åt med Alexandra och Frida som båda hade låda med sig, och sedan ett proppen-pass till. På kvällen var jag på "Alldele6tra", ett evenemang då Teknologkårens sexmästerier ordnade en varsin lek som vi nollor skulle leka. Vi var bara tio, tolv stycken i klassen som var med och gjorde bara två av lekarna. Jag, Alexandra och Hien gick hemåt vid halv nio.
 
Igår hade vi sektionskampen och grillphaesten. Även här var det dåligt med folk i klassen men det kan också bero på att ett studentboende där fem i klassen bodde brann ner under natten, ingen av dessa skadad och bara tre lindrigt skadade. Vi som var där kämpade och i alla tävlingar utom sista vann vi mot den andra öppen ingång klassen. Jag fick ett plus till denna dag då jag i strutfotbollen gjorde tre av lagets fyra mål! Jag som inte ens är bra på vanlig fotboll, lämnade dock matchen med ont i huvudet och i låret då jag av misstag blivit skallad och knäad av en kille i andra klassen. På kvällen gick jag och en tjej, som flyttat in på vandrarhemmet och som går i andra öppen ingång klassen tillsammans till Porsön, där universitetet ligger. Vi åt mat och gick sedan till I-sektionens gemensamma förfest. Det var kul och vid tio elva gick vi alla mot STUK där jag var kvar till två.
 
Idag gick jag upp vid tio och har städat lite bland mina grejer, köpt mat, pluggat till proppen-tentan imorgon och tagit det lite lugnt. Efter att jag ätit middag tog jag en promenad i ett skogsområde man går förbi till Coop och hittade klipphällar där man såg halva Luleå och en fin solnedgång. Hittade en del blåbär på vägen också.
 
 
Kommentar:
2013-09-02 @ 18:13:33
#1: Anna T

Härligt att har kommit på plats :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: